Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εκπαιδευτικός και χαρισματικά παιδία

Βλέπουμε ότι οι εκπαιδευτικοί συχνά ταλαιπωρούνται επειδή δεν ξέρουν ποια είναι η φυσιολογική συμπεριφορά των χαρισματικών παιδιών. Αυτά τα παιδία είναι συχνά απόντα στις σκέψεις τους, επειδή ο τρόπος διδασκαλίας (γραμμικός, με συχνά βαρετή παροχή πληροφοριών) δεν ταιριάζει με την ταχύτητα της σκέψης τους.


Υπάρχουν πολλά παραδείγματα (και αυτά διδάσκουμε στα σεμινάρια που διοργανώνονται στην Ευρώπη), αλλα θα αναφέρουμε ενα πολύ συνηθισμένο παράδειγμα. Ο Γιώργος ακούει τον δάσκαλο, αλλά σε κάποιο σημείο αρχίζει να σκέφτεται κάτι άλλο. Ο δάσκαλος που παρατηρεί, βλέπει ότι ο Γιώργος δεν συγκεντρωμένος στο μάθημα. Επειδή αυτό συμβαίνει συχνά, ο δάσκαλος προειδοποιεί και του ζητάει να επαναλάβει αυτό για το οποίο μιλούσε. Φυσικά, ξέρει ότι o Γιώργος δεν θα είναι σε θέση να το κάνει. Ωστόσο, επιμένει και αυτό προκαλεί το γέλιο στα άλλα παιδιά. Ο δάσκαλος ταπεινώνει τον Γιώργο μπροστά σε όλην την τάξη και τελικά τον τιμωρεί, δίνοντας του χαμηλό βαθμό.

 

Κάποια χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών

 

Η Υψηλή Νοημοσύνη είναι μόνο μία από τις προϋποθέσεις για να μπορέσει να χαρακτηριστεί κάποιος ως χαρισματικός. Είναι απαραίτητο να έχει διάφορα σημαντικά χαρακτηριστικά, όπως:

  •      πρώιμη χρήση ενός πλούσιου λεξιλογίου
  •     προχωρημένη κατανόηση και χρήση της γλώσσας,χρησιμοποιώντας φράσεις και ολόκληρες προτάσεις από μικρή ηλικία
  •      ενδιαφέρον για άτλαντες, εγκυκλοπαίδειες και βιβλία
  •      πρώιμο ενδιαφέρον για τις ημερομηνίες και ώρες
  •      την ικανότητα συγκέντρωσης
  •      δείχνει διορατικότητα και φαντασία για τις σχέσεις αιτίου-αποτελέσματος
  •      υψηλή ενσυναίσθηση